Začiatky podnikania nie sú pre nikoho jednoduché, ak však máte vedľa seba dobrého mentora alebo človeka, ktorý vám dá užitočné rady, potom ste vyhrali. Nemusí ísť vždy len o živú bytosť, pokojne to môžu byť aj kniha. Možno si niektoré z vás budú myslieť, že najhodnotnejšia ekonomická literatúra je len nuda, ale vôbec to nie je tak. Tieto tri knihy vás presvedčia o absolútnom opaku.
Seth Godin: Fialová krava
Keď sa povie „fialová krava“, každému napadne značka čokolády Milka. A práve táto značka môže ďakovať svojim marketérom, že sa rozhodla odlíšiť od všetkých ostatných výrobcov a vydať sa vlastnou cestou. Nie každý musí mať Milku rád, ale každý ju pozná. A presne o tom, ako sa správne odlíšiť a ako sa dostať do povedomia ľudí bez toho, aby ste investovali milióny do reklamy, píše vo svojej knihe Seth Godin. Preto urobte zo svojho podniku fialovú kravu v obyčajnom stáde a uspejte.
Dan Ariely: Aké drahé je zadarmo
Odborné knihy bývajú pre čitateľov mimo „fachu“ ťažko čitateľné. Počuli ste už niekedy o behaviorálnej ekonomike? Že nie? To vôbec neprekáža, pretože Dan Ariely vám vtipne, jednoducho a hlavne zaujímavo vysvetlí to, čo nás ovplyvňuje pri rozhodovaní, či si dáme na večeru špagety alebo pizzu. Tieto dôvody sa menia naprieč kultúrami – napríklad v USA, keby sedeli pri stole štyria ľudia, s veľkou pravdepodobnosťou by si každý dal iné jedlo, lebo individualizmus. Keby to bolo však v Japonsku, tak by si všetci kvôli kolegialite dali jedlo rovnaké. Aj takéto zaujímavosti, ktoré vám pomôžu pochopiť vášho zákazníka, nájdete v tejto knihe.
Robert Cialdini: Vplyv
Rovnako ako Dan Ariely aj Robert Cialdini je profesor na vysokej škole. Hlavným rozdielom je, že Cialdini sa venuje marketingu a psychológii. Ak chcete vedieť, čo je pravidlo reciprocity, ako presvedčiť vášho zákazníka, že ste pre neho tá pravá alebo pochopiť, prečo si ľudia myslia, že keď je niečo drahé, tak je to aj automaticky kvalitné, potom je pre vás Vplyv od Roberta Cialdiniho to pravé.
Chcete objaviť zaujímavé eknihy či klasické knihy, ktoré vám pomôžu s podnikaním? Navštívte stránku Uniknihy.sk.
Text: PR, foto: ilustračné (flickr.com)